Medewerker Sorteer (Waardebepaling)

De afdeling sorteer is de belangrijkste schakel tussen het inzamelen en verkopen van goederen. In de functie van Medewerker Sorteer (waardebepaling) ben je samen met je team verantwoordelijk voor het beoordelen van binnengekomen huishoudelijke goederen en speelgoed. De goederen die via onze winkel een kans op hergebruik krijgen, voorzie je vervolgens van een passende prijs. Samen met je collega’s zorg je ervoor dat de winkels in Alphen en Hazerswoude voldoende bevoorraad blijven en dat de goederen die niet herbruikbaar zijn verantwoord worden afgevoerd. Enerzijds komt het werk op deze afdeling aan op merken-, product- en prijskennis, anderzijds komt het aan op aanpakken: je loopt en staat veel en er wordt hard gewerkt, maar ook veel gelachen!

Inhoud van de functie:

  • Je ontvangt goederen van de afdeling inzameling.
  • Je sorteert, schat op waarde en prijst de binnengekomen goederen.
  • Je zorgt voor een constante aanvoer van goederen naar de winkels in Alphen en Hazerswoude.
  • Je plaatst en presenteert de goederen op een juiste wijze in de winkel.
  • Je zorgt voor een correcte afvoer van goederen en/of kleding om grondstoffenhergebruik te maximaliseren indien producthergebruik niet haalbaar blijkt.
  • Je ondersteunt indien nodig het winkelteam bij de verkoop van goederen en kleding en voert de hierbij behorende kassawerkzaamheden uit.
  • Je werkt klantgericht en benadert de klant actief. Je adviseert, informeert, helpt en staat de klant bij met raad en daad.
  • Je verricht licht administratief werk met betrekking tot het sorteren van de goederen.
  • Je zorgt voor een opgeruimde en schone afdeling en voor een representatieve inrichting en uitstraling.

Je hebt:

  • kennis van (merk)producten, hun waarde en weten wat er leeft in ‘de markt’ is een pre, maar enthousiasme en bereidheid tot het (blijven) opdoen van de kennis is veel belangrijker,
  • goede communicatieve en sociale vaardigheden, 
  • een klantvriendelijke instelling, bent tactvol en geduldig, 
  • een enthousiaste en positieve werkhouding en uitstraling, 
  • een aanpakmentaliteit en
  • een flexibele instelling.

Jij krijgt:

  • een tijdelijk contract voor 38 uur (of voor twee mensen 24 uur), met de intentie tot verlengen,
  • 130 enthousiaste collega’s die samen een mensgerichte organisatie vormen,
  • een afwisselende baan waar ontzettend veel in te leren valt,
  • een functie in roosterdienst (tweewekelijks), om de week werk je op zaterdag,
  • werkdagen van 8.30 – 17.00 uur,
  • goede arbeidsvoorwaarden en
  • salaris conform het Handboek Arbeidsvoorwaarden voor Kringloopbedrijven van Branchevereniging Kringloopbedrijven Nederland.

Meer informatie?

Neem contact op met Marion Bakker door te mailen naar sollicitatie@kringloopalphen.nl. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteren?

Stuur je mail voorzien van motivatiebrief en cv uiterlijk 17 juli 2022 ter attentie van Marion Bakker via de mail naar sollicitatie@kringloopalphen.nl.